İNGİLTERE / TEKHA
İngiltere Başbakanı Keir Starmer ile ABD Başkanı Donald Trump, gerçekleştirdikleri telefon görüşmesinde Rusya’nın Ukrayna saldırılarını ve Hint Okyanusu’ndaki stratejik askeri üs Diego Garcia’nın durumunu ele aldı.
İngiltere Başbakanlık Ofisi’nden yapılan açıklamaya göre, iki lider Ukrayna’daki son gelişmeleri ve Rusya’nın dün gece boyu sürdürdüğü saldırıları değerlendirdi. Başbakan Starmer, hava sıcaklıklarının eksi 20 derecenin altına indiği bu kritik dönemde, Vladimir Putin’in enerji sistemleri ve ulusal altyapıyı hedef alan saldırılarını sert bir dille eleştirerek “ahlaksızca” olarak nitelendirdi.
Görüşmenin bir diğer önemli gündem maddesi ise Hint Okyanusu’ndaki Diego Garcia üssü oldu. Liderler, ulusal güvenliğin korunması adına İngiltere’nin ABD-İngiltere ortak askeri üssünün kontrolünü sürdürmesini sağlayan mevcut anlaşmanın stratejik önemini teyit etti.
Hükümetlerin üssün gelecekteki işleyişini garanti altına almak için yakın mesai harcamaya devam edeceği belirtilirken, Starmer ve Trump’ın kısa süre içinde yeniden görüşmek üzere mutabık kaldıkları bildirildi.
GÜNDEM
06 Haziran 2026SPOR
06 Haziran 2026GÜNDEM
06 Haziran 2026SPOR
06 Haziran 2026SPOR
06 Haziran 2026GÜNDEM
06 Haziran 2026GÜNDEM
06 Haziran 2026
1
ABD Başkanı Trump: İran’ın Yanıtı Kesinlikle Kabul Edilemez
628 kez okundu
2
Macaristan’da 16 Yıllık Orban Dönemi Sona Erdi: Peter Magyar Resmen Başbakan
566 kez okundu
3
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Hollandalı Mevkidaşıyla Görüştü
477 kez okundu
4
İran ve Çin Arasında Kritik Görüşme: Bölgesel Güvenlik ve Nükleer Haklar Masada
427 kez okundu
5
Cumhurbaşkanı Erdoğan: IKBY İle Dayanışmamız Sürecek
424 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.